آشنایی با کشور نپال و زیباترین شهرهای آن که باید ببینید!

آشنایی با کشور نپال و زیباترین شهرهای آن که باید ببینید!

کشور نپال که یکی از مهم ترین کشورهای آسیایی در زمینه ی ورزش کوهنوردی است، هر ساله میزبان ورزشکاران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. این کشور آسیایی که که در شمال کشور هندوستان واقع شده است، در واقع بر روی دامنه ی رشته کوه های هیمالیا شکل گرفته است و مبدا حرکت کوهنوردانی است که قصد فتح قله ی هیمالیا را دارند.

البته این بدان معنا نیست که تنها ورزشکاران و کوهنوردان راهی کشور نپال می شوند و گردشگران معمولی به این کشور نمی آیند! بلکه سالانه افرادی زیادی به قصد گردشگری و آشنایی با فرهنگ این مرز و بوم و شیوه ی زندگی متفاوت مردم این کشور، به نپال آمده و پس از آشنایی از طرفداران پرو با قرص این کشور می گردند. درادامه  این مقاله از سایت همدان گشت به معرفی کشور نپال خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی را، برای سفر به این کشور در اختیارتان قرار خواهیم داد.

موقعیت جغرافیایی نپال:

نپال کشوری کوهستانی است که هیمالایا مرتفع ترین کوه جهان بخش وسیعی از آن را تشکیل می دهد و تا منطقه ای در جنوب هند به نام کویلابانسا ادامه می یابد. کشور نپال با مساحت 140797 کیلومتر مربع در جنوب آسیا واقع شده است که در شمال آن چین و در جنوب، غرب و شرق آن هند قرار دارد. 35% از جمعیت 30 میلیون نفری نپال در شهرها و بقیه در کوه ها زندگی می کنند. شهر کاتماندو که پایتخت کشور نپال است، با داشتن حدود 5 میلیون نفر، پرجمعیت تین شهر این کشور می باشد. آب و هوای کشور نپال در نواحی بلند و مرتفع معتدل و در نواحی بسیار مرتفع سرد می باشد. بلندترین نقطه این کشور قله اورست است که بر اساس پیمایش اخیر با 8884 متر ارتفاع، در مرز تبت و نپال قرار دارد.

آب و هوای کشور نپال

بهار:کشور نپال 5 فصل را تجربه می کند:تابستان، موسمی، پاییز، زمستان و بهار. در فصل زمستان کوه های هیمالیا جلوی بادهای سردی که از آسیای مرکزی می وزند را می گیرند و باعث ایجاد بادهای موسمی می شوند.

تابستان:آب و هوا در این کشور از استوایی تا بسیار سرد متغیر است. دوره پیش از بادهای موسمی که از ماه مه شروع می شود، و دوره بعد از بادهای موسمی، یعنی بعد از ماه اکتبر هوا خوب است، البته گاهی برف می بارد.

پاییز:بهترین وقت برای سفر پاییز است.

زیباترین شهرهای نپال

کاتماندو:Kathmandu: کاتماندو یکی از شهرهایی است که تقریباً همه گردشگران این کشور از آن دیدن کرده اند. این شهر پایتخت کشور نپال است و با وجود خسارات زیادی که براساس بلای طبیعی به این شهر وارد شده است، همچنان برای گردشگران بسیار ارزشمند است. در این شهر مکان‌های زیادی برای گشت و گذار وجود دارد.

آشنایی با کشور نپال و زیباترین شهرهای آن که باید ببینید!برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لومبینی: Lumbini: لومبینی از دیگر شهرهای بسیار پر اهمیت در کشور نپال است؛ مهمترین آثار باستانی این کشور در این شهر دیده می‎‌شود و صومعه‌های زیادی دارد. این شهر به طور کلی دارای مسلمانان‌های زیادی است.

ناحیه چیتوان: Chitwan: چیتوان یک مکان دیدنی و بسیار معروف در کشور نپال است که پارک ملی چیتوان در آن قرارد دارد. این مکان بسیار دیدنی و جذاب است و به طور کلی حیات وحش این کشور در این منطقه دیده می‎‌شود از جمله پلنگ و فیل و خرس تنبل. چیتوان لقب زیباترین شهر کشور نپال را به خود اختصاص داده است لذا مشخص است که حیات وحش غنی در این شهر دیده می‎‌شود.

پخارا Pokhara: شهر پخارا از معدود شهرهایی است که در زلزله سال ۲۰۱۵ آسیبی ندیده است و یکی از زیباترین شهرهایی است که در کنار دریاچه زیبایی فوا قرار دارد. پخارا دارای کوه‌های صخره‌ای وسیع و همینطور فضایی ماجراجویانه است و ورزش‌های هیجان‌انگیزی در این شهر دیده می‎شود. قایق سواری با قایق‌های بادبانی این شهر بسیار دیدنی است.

آشنایی با کشور نپال و زیباترین شهرهای آن که باید ببینید!برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

هاکتاپور Bhaktapur: هاکتاپور یکی از زیباترین شهرهای کشور نپال است و به طور کلی سالم‌ترین شهر باقی مانده در رده کاتماندو است. این شهر دارای ساختمان‌های تاریخی زیادی بوده و به طور کلی ویرانه‌های دیدنی و قدیمی زیادی دارد. این منطقه پر است از گلدان‌های سفالین زیبا که زیر نور آفتاب می‌درخشند.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
اصطلاحات رایج طبیعتگردی
نوشتهٔ بعدی
چگونه از سفر لذت بیشتری ببریم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست