آشنایی با محبوب ترین غذاهای هنگ کنگی

آشنایی با محبوب ترین غذاهای هنگ کنگی

شهر زیبای هنگ کنگ بهشت طرفداران غذا است. محلی های این شهر آنچنان به غذا اهمیت می دهند که در احوالپرسی شان حتما سوال “غذا خوردی؟” پرسیده می شود. هنگ کنگ یکی از مناطقی است که بیشترین تعداد رستوران را در خود جای داده‌ است. از این رو انتخاب های گسترده‌ای برای انتخاب غذا خواهید داشت. در این مقاله از وب سایت گردشگری همدان گشت درباره محبوب ترین غذاهای هنگ کنگی ، سخن خواهیم گفت.

هنگ‌کنگ کلان‌شهری بزرگ در جنوب کشور چین است. این شهر امروزه با توجه به پیشرفتی که در حوزه گردشگری و تجاری دارد مسافران زیادی را به سمت خود روانه می‌کند.

محبوب ترین غذاهای هنگ کنگی

دیم سام (Dim Sum)

یکی از بهترین دلایل سفر به هنگ کنگ خوردن دیم سام است. در چین باستان برای نوشیدن چای، سنتی به نام یام چا (Yam Cha) وجود دارد. در این سنت همراه با چای خوراکی‌های کوچکی می‌خورند که به دیم سام معروف هستند. به همین خاطر است که دیم سام اکثرا در چایخانه‌ها، یا در کنار چای سرو می‌شود.

دیم سام‌ها انواع مختلفی دارند، از این جهت که مواد درون آن‌ها با هم مختلف است. برخی آن را با گوشت مرغ و برخی را با میگو پر می‌کنند که البته همه آن‌ها با چای سرو می‌شوند.

خوردن دیم سام نه تنها یکی از سنت‌های معروف هنگ کنگ به شمار می‌رود بلکه تجربه‌ای خوشمزه و به یاد ماندنی برای گردشگران در این شهر خواهد بود. از میان چایخانه‌های شهر چای‌خانه لین هونگ (Lin Heung) پیشنهاد می‌شود. لین هونگ به معنای نیلوفر آبی خوش بو است که از دانه‌های نیلوفر آبی که در کیک ماه استفاده می‌شود گرفته شده است. قدمت این رستوران دو طبقه به سال ۱۸۸۹ بازمی‌گردد.

آشنایی با محبوب ترین غذاهای هنگ کنگیبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کباب غاز (Roast Goose)

با امتحان این غذا به احتمال زیاد برای همیشه به یکی از طرفداران پر و پا قرص آن تبدیل می‌شوید. گوشت غاز، قرمز رنگ و آبداراست. درصورت پخت مناسب سطحی ترد و با چربی کم خواهد داشت. تجربه ی بی نظیر خوردن این غذا بسیار بهتر از گوشت اردک است.

لو مای گای (Lo mai gai)

لو مای گای نوعی دیم سام است که برای تهیه آن گوشت مرغ، قارچ چینی، سوسیس چینی، پیازچه، و گاهی میگوی خشک‌شده یا تخم‌مرغ نمکی را داخل برنج قرار می‌دهند سپس آن را در برگ نیلوفر می‌پیچند و بخارپز می‌کنند. در شمال آمریکا از برگ موز یا انگور به جای نیلوفر استفاده می‌کنند. این غذا را در تمام رستوران‌های دیم سام می‌توانید سفارش دهید. از جمله این رستوران‌ها چای‌خانه لین هونگ، رستوران دون کی (Duen Kee)، و سام هویی یات (Sam Hui Yat) است.

دا فو فا (Dao fu fa)

این غذا میان وعده ای بسیار محبوب در هنگ کنگ است که از شیر سویای غلیظ (از توفوی بسیار نرم) تهیه می شود. این غذا را، هم به صورت گرم و هم به صورت سرد می توانید میل کنید. Dao fu fa معمولا به همراه شکر و یا شربت زنجبیل سرو می شود و در بهترین حالتش لطافت و نرمی ابریشم گونه ای دارد. توفوهای کمپانی A1 Tofu Company از سویاهای مرغوب کانادایی درست می شوند و به بافت فوق العاده شان معروفند.

آشنایی با محبوب ترین غذاهای هنگ کنگیبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

غذاهای لذیذِ هنگ کنگی

جای دان زای (Gai Daan Zai)

Gai Daan Zai یا وافل تخم مرغی از تخم مرغ، آرد گندم، شیر خشک و شکر تشکیل شده است و یکی از محبوب ترین میان وعده های خیابانی هنگ کنگ به شمار می آید. بو و طعم شیرین و هوس انگیز این وافل ها در گوشه و کنار خیابان های هنگ کنگ به مشام می رسد.

بریسکت کری یا بریسکت نودل
بریسکت به معنای گوشت سینه است. در هنگ کنگ رستوران‌های خوب و فراوانی وجود دارند که گوشت سینه گوساله را که به صورت خورش همراه با ادویه و گیاهان مخصوص پخته شده سرو می‌کنند.

گوشت گوساله را با مواد مختلفی مانند نودل در سوپ یا با نودل خشک سرو می‌کنند. در برخی موارد نیز آن را در کاری می‌غلتانند و با پوره گوشت سرو می‌کنند.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با جاذبه های دیدنی زنجان
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با جاذبه های دیدنی سیستان و بلوچستان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست