آشنایی با جاهای دیدنی فارس

آشنایی با جاهای دیدنی فارس

در این مطلب اختصاصا به معرفی جاهای دیدنی فارس  اعم از شهرها و مناطق نزدیک و دور می پردازیم، تنگه های استان فارس و به طور کلی مکان های تفریحی و طبیعی استان فارس برای علاقه مندان به طبیعت گردی انتخاب های متعددی پیش رو قرار می دهد! طبیعت بکر فارس در بین استان های مرکز و جنوب ایران حرف اول را برای گردشگری می زند.

اینکه زیباترین آبشار ایران در استان فارس واقع شده و از سویی دیگر چشمه های طبیعی این استان در کنار برخی خانه های تاریخی که به مکان های تفریحی تغییر کاربری داده شده اند از دلایل تهیه این مقاله ی جذاب در سایت گردشگری همدان گشت هستند، در این ایرانگردی با بهترین مکان های تفریحی و طبیعی استان فارس آشنا خواهید شد.

جاهای دیدنی فارس: آرامگاه حافظ در شیراز

در میان بناهای رنگارنگ شیراز، حافظیه یا آرامگاه حافظ مجموعه آرامگاهی در شمال شیراز است که لسان‌الغیب، حافظ شیرازی در آن مدفون است. بسیاری معتقدند که وی در یکی از اشعارش این مساله را که مرقدش پس از او زیارتگاه خواهد شد، پیش بینی کرده و چنین گفته است:

گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس                     زین چمن سایه آن سرو روان ما را بس

بر سر تربت ما چون گذری، همت خواه                که زیارتگه رندان جهان خواهد بود

نام کامل این شاعر، خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین حافظ شیرازی است که به اختصار حافظ خوانده می شود و القاب دیگری همچون لسان الغیب، ترجمان الاسرار، لسان‌العرفا و ناظم‌الاولیا نیز دارد و به دلیل اشعار عرفانی‌اش نزد ما ایرانی‌ها جایگاه خاصی دارد.

وی در سال 727 هجری قمری چشم به جهان گشود و در سال 792 هجری قمری از دنیا رفت.

جاهای دیدنی فارس: باغ ارم شیراز

باغ ارم از جاذبه های گردشگری شیراز و نمونه‌ای از یک باغ-کوشک به حساب می‌آید که به‌واسطه درختان مرکبات و خیابان طویلی با سروهای باشکوه در طرفینش، محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد. علاوه بر کوشک اصلی عهد قاجار که هسته مرکزی این باغ را تشکیل می‌دهد؛ سرونازهای بلند و کهن، زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. باغ ارم شیراز با مساحتی بالغ بر ۱۱۰,۳۸۰ متر مربع در ۱۴ آبان سال ۱۳۵۳ به ثبت ملی رسید.

آشنایی با جاهای دیدنی فارسبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

باغ ایلخانی شیراز

قدمت باغ ایلخانی به دوره قاجاریه باز‌می‌گردد و یکی از دیدنی‌های شیراز است که نباید آن را از دست داد. درختان کهن‌سالی در این ‌باغ وجود دارند که کنار حوض‌های زیبا و معماری چشم‌نواز عمارت، صحنه‌های وصف‌نشدنی را به‌وجود آورده‌اند. اگر به شیراز سفر می‌کنید، حتما در برنامه خود بازدید از این‌ باغ زیبا را قرار دهید. باغ در محله میدان شاه و نزدیکی بقعه بی‌بی دختران قرار دارد.

پارک آزادی شیراز

پارک آزادی شیراز یکی از بهترین مناطق تفریحی این شهر توریستی می باشد که با دارا بودن بخش های دیدنی متعدد انتخاب خوبی برای یک گردش چند ساعته همراه دوستان و اعضای خانواده بشمار می رود ، این مکان دارای یک شهربازی ایده آل است که در آن شهربازی با تفریحات گوناگون در سنین مختلف تعبیه شده تا بازدید کنندگان از آنها استفاده نمایند ، فضای سب این بوستان با توجه به قدمتش دارای درختان و گیاهان کهنسالی زیادیست .

آشنایی با جاهای دیدنی فارسبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

جاهای دیدنی فارس: تخت جمشید

تخت جمشید از باشکوه ­ترین مجموعه ­های تاریخی ایران با وسعت 125000 متر مربع است که در زمان داریوش اول به سال (518 م) در جلگه مرودشت بر دامنه کوه رحمت بنا گردیده است.این مجموعه باستانی شامل پلکان ورودی، دروازه ملل، کاخ آپادانا، کاخ مرکزی یا شورا، کاخ تچر، کاخ هدیش، کاخ اردشیر، کاخ صدستون، کاخ ملکه (حرمسرا)، کاخ خزانه، خیابان سپاهان، دروازه ناتمام و دو مقبره اردشیر دوم و سوم است..ویرانه هایی که شما امروز مشاهده می کنید سایه ای از شکوه سابق تخت جمشید می باشند. که دلیل باقی ماندن آن تا به امروز مدفون ماندن کامل آن در زیر خاک و شن بود تا این که در حفاری گسترده دهه 1930 شکوهش بار دیگر نمایان شد.تخت جمشید در دوران اوج خود بیش از 150 کیلومتر گسترش یافت و یکی از چهار شهری بود که در قلب امپراطوری که از رود سند تا اتیوپی ادامه داشت قرار داشت. نام اصلی آن پارسه (شهر پارس ها) ودر اولین منبع شناخته شده با اسم یونانی آن، یعنی پرسپولیس از آن یاد شده است که معنی هر دو شهر پارس ها می باشد. شهر بعد از غارت لشکر عظیم اسکندر در سال 330 بعد از میلاد نابود شد.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با جاذبه های دیدنی سیستان و بلوچستان
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با جاذبه های دیدنی قزوین

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست