چگونه از سفر لذت بیشتری ببریم؟

چگونه از سفر لذت بیشتری ببریم؟

سفر کردن هم مثل هر کاری راه و روش خود را دارد و اگر بتوانیم در مورد راه و روش سفر بیشتر بدانیم، سفر بهتری خواهیم داشت. در سفر هم باید برنامه‌ریزی زمانی داشته باشیم و هم برنامه‌ریزی برای هزینه‌هایمان. با این حال این همه ماجرا نیست و نکات ضروری دیگری نیز هست که باید به آنها توجه کنیم. با جمع آوری اطلاعات کاملی از راهنمای سفر می توانیم سفرهای لذت بخشی داشته باشیم. در ادامه این مقاله از سایت همدان گشت چندین نکته برای سفر کردن با لذت بیشتر جمع آوری شده است. همراه ما باشید.

نقشه راه منحصر به مسیر سفر خود را تهیه کنید.

اگر بخواهید از چند شهر و یا چند مکان در یک شهر دیدن کنید بهتر است که مکان ها یا شهر ها را بر روی نقشه سفرتان علامت بزنید و اولویت بندی کنید. از مقصد هایتان هم می توانید لیستی تهیه کنید و با هم سفرتان به اشتراک بگذارید.

این لیست لازم نیست، لیست نهایی مقصد شما باشد. تمام مکانهایی را که ممکن است بخواهید بدون محدودیت در آنها بروید، لیست کنید سپس با برنامه ریزی بیشتر روی مرتب کردن لیست کار کنید و ببینید با برنامه زمانی و بودجه سفر خود نقشه راهتان را در سفر پیش رو تدوین کنید.

اولویت‌بندی کارها در سفر

اگر پول کافی نداشته باشید که سفر کنید، ولیکن کمد لباس شما پر باشد از لباسهایی با طرح های مختلف که هرگز آنها را نمی پوشید و دوستشان ندارید؛ یا پارگینگ و انباری شما پر باشد از اسباب بازی های گران قیمتی که گرد و غبار روی آن را گرفته و شما از آنها استفاده نمی کنید، پس اهداف شما برای سفر کردن روشن نیست؛ چرا که در کجا، و چگونه هزینه کردن و اولویت بندی در آنها را نمی دانید و برنامه‌ریزی ندارید.

بسیاری از افرادی که زیاد سفر می کنند در طی ۲۰ سال گذشته بیشتر انرژی، تمرکز و منابع مالی خود را به سمت سفر هدایت کرده اند و اولویت‌های‌شان را در سفر کردن قرار داده‌اند. شاید فکر کنید که آنها در حال حاضر چیزهای زیادی به دست آورده‌اند؛ اما آنها تنها خاطرات زیاد و پرباری دارند که خود یک دنیاست.

برای سفر تان بودجه بندی کنید.

یادتان باشد بودجه خود را با مکانهایی که قرار است از آنها دیدن کنید تنظیم کنید. برای مثال یک سال مسافرت در اروپا هزینه بیش از یک سال سفر در جنوب شرقی آسیا را برای شما خواهد داشت.

یک سفر طولانی مدت می تواند برای هر فرد حدود تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه داشته باشد، اما متغیرهای زیادی مانند هتل محل اقامت، فعالیتهایی که انجام می دهید و رستوران هایی که غذا میخورید، وجود دارد.

سلایت های محلی صورت آنلاین وجود دارند که می توانند به طور متوسط هزینه روزانه برای بازدید از یک منطقه خاص را به شما نشان دهند. به عنوان مثال ، وب سایت budyourtrip.com هزنه های متوسط سفر به کشور ها را نشان میدهد. شما در بهترین حالت فقط می توانید نزدیک ترین تخمین را در نظر بگیرید و بودجه شما هزینه نهایی شما نخواهد بود.

چگونه از سفر لذت بیشتری ببریم؟برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اختصاص زمان بیشتر برای هر مکان دیدنی

هنگامی که شما در حال برنامه ریزی برای یک سفر هستید، سعی نکنید به همه جا بروید و هر کاری را انجام دهید. به جای مسابقه از یک کشور به کشور های دیگر، یا ۶ کشور در ۶ هفته بصورت فشرده و با هزینه های بالا در جابه جایی؛ به یک مکان و یک منطقه خوب بروید و جاهای دیدنی آن را با حوصله ببینید و با برنامه ریزی مناسب از هزینه‌های اضافی در سفر بپرهیزید؛ زیرا اگر بخواهید مرتب جای خود را تغییر دهید در زمان کوتاهی که در اختیارتان است، ناچارا باید برای جستجوی پروازهای ارزان، صرف وقت در جستجوی مکان های مختلف، مسائل مربوط به گرفتن ویزا، تغییر ارز و غیره زمان شما را در سفر می سوزاند و از نظر مالی ضرر می‌کنید. گشتن در یک مکان احساس راحتی بیشتری برای شما فراهم می کند.

مدارک مورد نیاز را همراه خود بردارید.

یادتان باشد که تاریخ انقضا را در مدارک خود مانند بیمه نامه ها و یا دفرتچه سلامت بررسی کنید و مطمئن شوید که بیشتر از یک شش ماه وقت دارند. اگز مقصد شما خارج از کشور است حتما مدارک شناسایی مثل پاسپورت خود را چک کنید. کشورهای مختلف برای اخذ گذرنامه رویه های مختلفی دارند، بنابراین دستورالعمل های کشور خود را برای دریافت یا تمدید آن دنبال کنید.

کارهایتان را قبل از سفر سازماندهی کنید.

با کارفرما یتان برای مرخصی مورد نظر به توافق برسید. کار های منزل را سازماندهی کنید و اشیاء قمیتی خود را در مکان مناسب قرار بدید. این مکان مناسب ممکن است خانه باشد یا حتی صندوق امانات در بانک باشد.

شاید وسایلی باشد که نیازی به آنها ندارید میتوانید به دوستانی که نیاز دارند هدیه کنید و یا اینکه آنها را بفروشید و به بودجه سفر خود اضافه کنید.

کارهای که مربوط به شغلتان است را مرتب کنید. به دیگران بسپارید و یا آنها را به اتمام برسانید. این مسئله وقتی که شما یک فریلنسر هستید بیشتر نمود پیدا میکند و نیاز داره که حتما در این باره تصمیم گیری کنید.

البته این مسئه در کشور ایران کار بسیار سختی هست و شاید یک سال به طول بکشد اما بهتر است که آدرس پستی خود را به منزل دوست یا فامیل خود تغییر بدهید تا اگر نامه مهمی برایتان آمد شما را آگاه کنند.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با کشور نپال و زیباترین شهرهای آن که باید ببینید!
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با مناطق گردشگری کوهستانی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست