آشنایی با جاذبه های گردشگری روسیه

آشنایی با جاذبه های گردشگری روسیه

شهرهای بزرگ و کوچک روسیه و دیدنی‌های آنها شما را به دنیای حماسه و تاریخ خواهند برد. در شهرهای زیبای روسیه مانند مسکو، سنت پترزبورگ و…، قلعه‌های غول‌پیکر، کلیساهای عظیم و مجسمه‌های تاریخی به چشم می‌خورند؛ تمامی این آثار تاریخی در شهرهای روسیه یادآور تاریخ غنی و حماسی روسیه است. جاذبه های گردشگری روسیه فقط به بناهای تاریخی در شهرهای معروف روسیه ختم نمی‌شود؛ تئاتر، موسیقی، اپرا، هنرهای نمایشی و… همگی بخش‌های جذاب دیگری از دیدنی‌‎های روسیه هستند. در ادامه این مقاله از سایت همدان گشت از شهرهای دیدنی روسیه مانند مسکو، سنت پترزبورگ و مورمانسک و دیدنی‌های مسکو و جاهای دیدنی سنت پترزبورگ و مورمانسک را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری روسیه

یکاترینبورگ-yekaterinburg

یکاترینبورگ یک شهر صنعتی در کوه‌های اورال است که جاهای زیادی برای بازدید دارد. با اینحال این ناحیه بیشتر به عنوان مکانی که تزار نیکلاس ، آخرین تزار روسیه ، و خانواده‌اش در سال 1918 در زمان انقلاب روسیه اعدام شدند یاد می‌شود. یکاترینبورگ امروزی یک صحنه پر جنب و جوش فرهنگی ، میزبان بسیاری از کتابخانه‌ها، سالن‌های تئاتر و نمایشنامه نویسان، و شرکت‌های رقص و همچنین گروه‌های موسیقی راک روسیه است.چهارمین شهر بزرگ روسیه همچنین دارای بیش از 30 موزه است. یکی از این موزه‌ها دارای قدیمی‌ترین مجسمه‌ی چوبی جهان در مجموعه‌ی Shigir بوده و دیگری بیش از 300 آیکون نوینسک دارد.

بنای فتح آسمان در مسکو | Monument to the Conquerors of Space

این بنای منحصر به فرد برای بزرگداشت برنامه های فضایی روسیه ساخته شده است که ۱۱۰ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است.

این ساختمان تماما از تیتانیوم ساخته شده است و در بالای آن می توان راکتی را دید که در سمت فضا قرار دارد، اگر به بنای فتح آسمان مسکو وارد شوید می توانید موزه ی فضایی روسیه را ببینید که البته به تازگی برای عموم باز شده است و تا همین چند وقت پیش نمی توانستید به آن بروید و این موزه مرمت شده است. علاوه بر این، موزه در نزدیکی پارک VDNK قرار دارد که در آن هم می توانید تعدادی از جاذبه های دیدنی مسکو را ببینید، علاوه بر این می توانید یک دوچرخه اجاره کنید و کل پارک را با فواره ی شگفت انگیزش خوب بگردید.

کلیسای مسیح ناجی | Savior on the Spilled Blood

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مسکو کلیسای مسیح ناجی است که داستان خیلی جالبی دارد. همان طور که در تاریخ خوانده ایم در آن زمان ناپلئون بناپارت تصمیم می گیرد تا در جریان فتح گشایی هایش روسیه را هم تحت فرمان خود بگیرد ولی شکست سنگینی می خورد چرا که روسیه کشوری بسیار پهناور بود و فتح آن غیر ممکن. تا جایی که در تاریخ می خوانیم که بزرگ ترین اشتباه ناپلئون نبرد برای فتح روسیه بوده است.

در هر حال، ناپلئون که نتوانسته بود مسکو را تحت فرمانش بگیرد عقب نشینی می کند و بعد از آن مقامات روسیه تصمیم گرفتند تا کلیسایی بسازند چون اعتقاد داشتند که حضرت مسیح آن شهر را حفاظت کرده است.

ساخت این کلیسا بیشتر از ۴۰ سال طول کشید، با این حال در سال ۱۹۳۱ به دستور استالین منفجر شد. او این کار را انجام داد تا بتواند یک کاخ بسیار بلند به ارتفاع۴۰۰ متر را با یک مجسمه ی بزرگ لنین در بالای آن بسازد. در رزرو هتل مسکو به سراغ گزینه های نزدیک این کلیسا بروید.

البته اگر چه این پروژه هیچ وقت از این بلندپروازی بیشتر نشد و در حد همان نقشه باقی ماند اما مردم روسیه تصمیم گرفتند تا این کلیسا را در سال ۱۹۹۵ بازسازی کنند.

موزه فضانوردی (Museum of Cosmonautics)

کشور روسیه در زمینه علم هوافضا همیشه سرآمد بوده است. در این موزه می‌توانید تمامی دستاوردها و کارهای فضانوردان بزرگی همچون گاگارین را مشاهده کنید. در این موزه تصاویر و کلیپ‌های اسرارآمیزی از دنیای ستارگان وجود دارد که شما را حسابی شگفت‌زده می‌کند.

کلیسای جامع سنت باسیل | St. Basil’s Cathedral

اولین چیزی که بعد از ورود به میدان سنت باسیل حسابی توجهتان را به خودش جلب می کند، گنبدهای پیازی شکل رنگارنگ کلیسای جامع سنت باسیل است.

همه ما تا حالا تصاویری از این گنبدها را دیده ایم چون بسیار معروف هستند و به جرات می توان گفت نه یکی از جاذبه های دیدنی مسکو بلکه اصلی ترین جاذبه ی آن است.

علاوه بر این این کلیسا یکی از معروف ترین جاذبه های کل کشور روسیه است به طوری که انگار به نمادی از این کشور تبدیل شده است و هر کسی که وارد مسکو می شود اول از همه سراغ این جا را می گیرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این رنگ های جذاب به تازگی و فقط ۲۰۰ سال است که به دیوارهای بیرونی این کلیسا اضافه شده است.

یکی دیگر از چیزهایی که باید بدانید این است که در آن زمان، جوزف استالین از جایگاه این کلیسا در این میدان راضی نبوده است تا جایی که ورود به آن را قدغن کرده و تصمیم می گیرد که حتی آن را خراب کند. خوشبختانه یکی پیدا می شود و او را از این تصمیمش منصرف می کند…

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با غذاهای محلی کردستان
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با هتل‌های فانتزی و عجیب دنیا

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست