آشنایی با جاذبه های دیدنی چهارمحال و بختیاری

آشنایی با جاذبه های دیدنی چهارمحال و بختیاری

جاذبه های دیدنی چهارمحال و بختیاری فراوان و چشم‌اندازهای مسحورکننده ای دارد. جاذبه های طبیعی منحصر به فرد و شیوه زیست سنتی عشایر کوچ نشین چهارمحال وبختیاری فرصت طلایی برای سرعت بخشی به چرخش صنعت سبز گردشگری کشور است.

چهارمحال و بختیاری از استان های غرب ایران است که با ارتفاع زیادش به بام ایران معروف است. مرکز این استان کوهستانی شهرکرد است و از شمال و شرق با استان اصفهان، از غرب با استان خوزستان، از جنوب با استان کهگلویه و بویراحمد و از شمال غربی با لرستان همسایه است. این استان از مناطق خوش آب و هوا با طبیعتی بکر و چشم نواز هست که دیدن از آن ها می تواند تعطیلات خوشی را برایتان رقم بزند. در ادامه این مقاله گردشگری از سایت همدان گشت تعدادی از جاذبه های چهارمحال و بختیاری را معرفی می کنیم تا اگر قصد سفر و ایرانگردی داشتید این استان را هم در لیست سفرتان قرار دهید و سر فرصت از جاذبه هایش دیدن کنید.

جاذبه های دیدنی استان چهارمحال بختیاری لردگان

شهر لردگان مرکز شهرستان لردگان میباشد. که دارای ۱۷۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا است. و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. زبان مردم لردگان لری و گویش آنها بختیاری میباشد. از مهم ترین سوغاتی های آن می توان به قالی بختیاری، گلیم، لباس های محلی، چنته، نمکدان، مفرش کشک و قارا-بنه یا پسته وحشی اشاره کرد. شهر لردگان از دیرباز مرکزی برای مبادلات عشاری به حساب می آمده. در متون تاریخی لردگان را به لردجان نیز نامیده اند.

آبشار لندی زیباترین جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری

آبشار لندی، یکی از زیباترین و مهمترین جاذبه های طبیعی و گردشگری کشور عزیزمان ایران است. این آبشار در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است؛ این استان یکی از بهترین مناظر طبیعی کشورمان را دارا می باشد.

نکته جالب در مورد آبشار لندی، این است که آبشار لندی، یک آبشار دائمی است، یعنی اینکه در تمام فصول سال در جریان است و خشک نمی شود.

پارک جنگلی پروز

طبیعت زیبای پارک جنگلی پروز ارزش این را دارد که به ۵۰ کیلومتی لردگان بروید و مدتی را در میان طبیعت بکر بگذرانید. در این پارک، درختان سربفلک کشیده، شالیزارها و چشمه ها طبیعتی را شکل داده که نمی توانید چشم از آن ها بردارید. اینجا آنقدر زیباست که مطمئنا بعدها هم دلتان می خواهد دوباره به آن برگردید و یکبار دیگر غرق طبیعت دلفریب آن شوید. در این پارک قدم بزنید، نفس های عمیق بکشید و از بودن در یکی از زیباترین ستان های ایران لذت ببرید.

آبشار آتشگاه زیباترین چشمه های شهرکرد

اگر تماشای آبشارهای باشکوه و صدای جوش و خروش آن ها شما را به وجد می آورد استان خوبی را برای طبیعت گردی و گشت و گذار انتخاب کرده اید چون چهارمحال و بختیاری از استان هایی است که در آن آبشارهای زیادی پیدا می کنید. آبشار آتشگاه نسبت به آبشار دره عشق از مرکز استان فاصله بیشتری دارد و در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد است. در مسیر رسیدن به این آبشار از روستاهای زیبای میلاس و سردشت عبور کردید و جایی در ۴۰ کیلومتری لردگان روستای آتشگاه را می بینید، روستایی که در دره ای جشم نواز و باریک قرار دارد. در وسط دره رودخانه ای در جریان است که در احاطه درختان سربفلک کشیده و سنگ های آهکی است. آبشار آتشگاه در دره ای به ارتفاع ۳ کیلومتر به پایین می ریزد، در این مسیر پستی و بلندی های دره آبشارهای کوچک زیادی را شکل داده که بر زیبایی و جذابیت آبشار افزوده است.

آشنایی با جاذبه های دیدنی چهارمحال و بختیاری

آبشار آتشگاه زیباترین چشمه های شهرکرد

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تالاب چغاخور

تالاب چغاخور در ارتفاعات رشته‌کوه زاگرس و بر بلندای فلات ایران قرار گرفته است. زیبایی جغاخور به حدی است که کمتر جاذبه‌ طبیعت‌گردی نظیر آن را می‌توان درنظر گرفت.

تالاب چغاخور یک تالاب بین‌المللی است که در قدیم آبخور دام‌های ایل بختیاری بوده که در حدود ۳۰۰ سال پیش به اینجا مهاجرت کرده بودند. مساحت این تالاب حدود ۲۳۰۰ هکتار است که در ۶۵ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این تالاب از جاهای دیدنی بروجن در مسیر جاده شهرکرد – خوزستان است.

تالاب گندمان
در میان تالاب های زیادی که در این استان وجود دارد به تالابی بین المللی بر می خورید که نسبت به تالاب های دیگر اهمیت بیشتری دارد: تالاب گندمان. این تالاب با وسعت ۹۸۰ هکتار در شهرستان گندمان قرار دارد و یکی از بهترین جاها برای تماشای پرندگان و طبیعت بکر است.

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

دشت لاله‌های کوهرنگ یکی از معروف‌ترین دشت‌های لاله واژگون ایران است که در شهرستان کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری و ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد قرار دارد. گل لاله واژگون یکی از نادرترین گونه‌های گیاهی است؛ به همین منظور بخش‌هایی از این دشت به‌منظور حفظ این گل، به‌عنوان اثر طبیعی تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران قرار دارد.

لاله‌های واژگون از اواسط فروردین‌ماه‌ تا آخر اردیبهشت‌ماه گل می‌دهد و منظره‌ای دل‌انگیز و چشم‌نواز ایجاد می‌کند، بنابراین بهترین زمان سفر به دشت لاله‌های واژگون چهارمحال، فصل بهار است.

آشنایی-با-جاذبه-های-دیدنی-چهارمحال-و-بختیاری-2برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

چشمه کوهرنگ طبیعت دیدنی چهار محال و بختیاری

برای بازدید از این چشمه زیبا راهی شهرستان کوهرنگ شوید. در دامنه های زرد کوه چشمه کوهرنگ با سرعت بسیار زیادی سرچشمه می گیرد و از راه های پرپیچ و خم می گذرد تا خودش را به دریاچه سد کوهرنگ برساند و از آنجا وارد زاینده رود شود. در اطراف این چشمه چشم اندازهای زیبای طبیعی و عشایری را می بینید که اطراف این دریاچه و جاهای دیدنی کوهرنگ را برای گذران زندگی انتخاب کرده اند.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با جاذبه های دیدنی عمان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست